söndag 22 november 2009

1 minut för sent!

Hej




Söndag igen =) och ännu en regnig sådan! vill ha sol och ett härligt snötäcke som blir liggande till jul!

På tal om jul så börjar ju 1:a advent närma sig och jag tog idag fram lite av sakerna jag ska använda till årets advents- och julpynt och pyssel. Jag ska inte börja riktigt än har jag bestämt utan ska vänta tills på lördag men jag ville ta fram allting och se vad jag behöver komplettera med.
Ska torka lite mer apelsin och äppleskivor, köpa lite mer kanelstänger och även stora ljus till adventsljusstaken, det blir nog kyrkljus som inköps på Hjärterum, en favoritbutikerna i stan.
Jag har redan meddelat min sambo att han får ta barnen och åka iväg ett par timmar på lördag fm så jag kan storstäda hela huset och sedan ska jag adventspynta hela dagen, sedan på söndagen så ska vi baka pepparkakor och pepparkakshus och dricka glögg och mysa hela familjen.

Imorgon ska min sambo hämta ett fint skåp som jag köpt på en antikaffär.
Egentligen hade jag mina ögon på ett annat skåp som i mina ögon var snäppet finare, lite enklare, lite slitnare och även billigare. Det hade stått där i över 1 år och jag var och tittade på det förra lördagen precis innan stängning, jag bestämde mig inte direkt utan ville att min sambo skulle titta på det först oxå, affären hade sedan stängt söndag och måndag och på tisdagen jobbade han så han kunde inte åka och kolla på det utan gjorde så först på onsdagen, han tittade på skåpet och tyckte även han att det var fint så han gick till kassan och skulle säga att vi ville ha det, då säger ägaren till affären att dem som stått före honom i kön precis hade köpt det.....det har alltså stått i affären i över 1 år och när jag ska köpa det är någon 1 minut före. Jag blev så ledsen och arg, jag hade ju redan det färdig målat och klart i mitt huvud och såg hur det stod på sin plats i nya hallen med årets pepparkakshus ovanpå =)
Han hade ett annat skåp inne som var nästan likadant, fast lite finare skick (det låter ju som en bra sak men i min värld är det ju inte alltid det) lite mer "krusiduller" och även lite dyrare. Jag var ju tvugnen och åka och kolla på det direkt och när jag sörjt färdigt det andra skåpet (som fortfarande stod kvar 2 meter från skåpet jag var och tittade på och hånlog =) så försökte jag se potentialen på det och det kommer att bli jättefint när vi har sågat bort några av krusidullerna och det blir målat! jag fick ner det med 300:- oxå, gubben tyckte nog synd om mig =) Ska visa bild på det under veckan.

Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Men vilken jä.......a otur!!!
    Ja ja nu är det som det är och ditt skåp blir säkert super fint när ni har fixat till det!
    Hittade just hit, ska nu ta mig en titt på dina tidigare inlägg.

    SvaraRadera