söndag 23 augusti 2009

Höst och sovrum



Nu känns det verkligen att hösten är pågång, det blir mörkt allt tidigare på kvällarna, luften är härligt frisk och skogens guld lyser i skogen.
Idag har vi ätit vad naturen har att ge, till lunch blev det kantarellmackor och till middag gös som min lillebror fångat. Gott gott gott!


Det händer saker lite här och var i bygget nu, plåtgubbarna har varit här och gjort ränndalar så nu ska taket snart på, foder och knutbrädor sätts lite överallt så snart kan vi ta bort ställningen! det ska bli roligt, då ser man verkligen hur det ser ut.

Jag fortsätter på övervåningen, idag har jag grundmålat golvet i vårt sovrum.



sovrummet innan grundmålningen



Här är en bild inifrån sovrummet mot väggen vår säng ska stå mot, här ska vi ha breda liggande vitmålade brädor.



Den "5-kantiga" väggen är vårt trapphus, så det som syns på bilden var förut yttervägg, det blir en liten "smutt" in i hörnet oxå som jag inte riktigt vet vad vi ska göra med men det blir nóg lite hyllplan för böcker och annat. I bakgrunden ser man en liten bit av Olivers rum och allrummet som oxå är en del av utbyggnaden (det går att klicka på bilderna så de blir större) .



Det är denna väggen med fönstren som jag vill ha en tapet, och det lutar mer och mer att det blir den som hänger där. Väntar bara på ett tapetprov till innan jag bestämmer mig.






Här är första stryckningen färdig! Längtar tills allt är klart och jag får inreda a och piffa =)


Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tusen tack för kommentaren hos mig, det är alltid roligt med nya läsare! Extra kul tyckte jag det var att er villa hette Solberga, det heter nämligen den lilla byn vi bor nära, där barnen går i skola/dagis!

    Usch ja, det är jobbigt när man är mitt uppe i renovering, särskilt med små barn. Men det glömmer man när man är klar, det vet du säkert också om ni redan byggt ut en sväng redan!

    Det blir nog jättefint med golvet och tapeten, och lycka till med resten av jobbet också!

    Kram från Kristin (I mitt paradis)

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint det har blivit!!! Vad har du för annan tapet som förslag? Kram kram

    SvaraRadera