måndag 17 augusti 2009

Blåbärsris och tapeter



Tog in lite blåbärsris, enkelt och fint





Jaha då dröjde det ett par veckor igen innan jag fick till ett inlägg!
Blev så full i skratt när jag läste mitt förra inlägg, såg först nu att jag hade skrivit att det inte är långt mellan inläggen...haha inte tätt mellan inläggen menar jag såklart =)

Jag är tillbaka på jobbet sedan en vecka tillbaka och det känns helt ok, men det blir ju inte lika mycket tid över till bygget så från och med nu kommer allt att ta lite längre tid med tanke på att vi (vi och vi, min sambo till 90%) ska göra resten själv bortsett från några saker han måste ha hjälp med. Eftersom jag jobbar dagtid och han jobbar mycket kvällar, nätter och helger + att vi ju har barnen så kommer det att få ta den tid det tar.
Men verandan är påbörjad och pardörrarna sitter på plats. Blev så nöjd.
Men det är nästan så jag inte vill visa bilden med tanke på hur det ser ut runt omkring, det gör det inte bättre att veta att det ser ut så över hela vår trädgård men jag försöker att tänka att det bara är en kort period, annars skulle jag nog få spunk =)






Ser redan framemot när jag får pynta verandan till vinter, kransar på dörren, granris, mossa, massa ljus, lyktor och annat mysigt.

Nu håller vi som bäst på med allrummet och sovrummet, vi har lagt ett vanligt trägolv som ska täckmålas vitt, vi har slipat det och jag har kvistlackat 2 lager så nu ska det snart grundmålas. Vi håller oxå på att välja en tapet som ska vara på 1 utav väggarna i sovrummet, eftersom vi ska ha vitt golv, vitt tak, 3 väggar ska vara vita och vi med största sannolikhet ska ha vita möbler så vill jag ha någonting med lite "färg" i. Färg i min värld är inte starka lysande färger utan lite mer dämpade =)

Funderar på den här från Duros Gammalsvenskas kollektion




Det är mycket som ska väljas och man kan lätt få beslutsångest, men det underlättar lite att jag ser allt framför mig hur jag vill att det ska vara, det kan vara lite svårt att hitta saker som matchar min inre syn bara =)


Kram Jenny

3 kommentarer:

  1. Så fint ni bygger. Dubbeldörrar skulle jag vilja ha.:-)

    SvaraRadera
  2. Herregud vad fin entren blev!!!! Kommer bli så himla fint när d blir färdigt =) Är d redan iofs! Tapeten är hur fin som helst =) Ta den tycker jag! Men d är inte den ni letade efter va?
    Nu måste vi träffas snart, var längesen ju =( Tiden bara springer iväg...

    Kram kram Pekka Puck

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni kommit så långt med bygget, ser jätte fint ut!

    SvaraRadera