söndag 17 maj 2009

Loppis

Oj nu var det länge sen jag skrev! jag tror jag har drabbats av nån slags vårtrötthet, jag är helt otroligt trött på kvällarna och när barnen somnat hittar man mig i horisonalt läge i soffan! Hoppas det går över snart, måste försöka ta mig i kragen och måla badrumsmöblerna innan vi börjar med utbyggnaden,för jag vill verkligen få det gjort och sedan när vi kommit igång med mastodont projektet lär det inte finnas tid och ork till så mycket annat.

Idag har jag haft en härlig dag med familjen, först åkte vi till Hofsnäs någon mil utanför Borås, det är ett otroligt vackert ställe vid en sjö. Där ligger en gammal stor Herrgård som nu används som café och till bröllop och olika tillställningar. Sista kilometrarna innan man kommer fram åker man längst en smal väg kantad av en vacker lövskog på båda sidor med massa gamla gärdsgårdar och på vissa ställen når sjön nästan ända fram till vägen, jätte fint.
Idag var det en bakluckeloppis där på en gräsplan, men där hittade jag inte så mycket, bara en skål. Men vi åt gott och sedan kom min syster och hennes familj och barnen lekte och hade kul.
Sedan åkte vi till min favoritloppis som ligger ca 1 mil från Hofsnäs, de har mycket fina saker men är ganska dyra, det är lite tråkigt. Men jag hittade lite vitt poslin till samligen, en trälåda, en röd gammal plåtask, lite spets och en fin zinkbalja i mindre modell som jag ska plantera i. Så jag är ganska nöjd =)

Nu ska jag städa lite innan det är läggdags för barnen och soffdags för mig =)





Skörden från dagens loppistur




Hylla i köket med delar av samligen med porslin i vita nyanser



Min svärmor som är keramiker har bla gjort den
här favoriten, den används till allt från sås till blommor till godis!






Slutligen 2 bilder på mina barn när vi hade en 2 veckors bebis på besök, så mysigt! Det är inte utan att man blir lite sugen =) förutom det faktum att han var väldigt ledsen och då får jag jobbiga minnen från första tiden med min son som skrek väldigt mycket! Den tiden ligger gömd ganska långt bak i huvudet men kommer fram när jag hör en liten bebis skrika, men jag hade inte velat byta mot nåt i hela världen

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar