tisdag 21 april 2009

Shoppingsugen



det blev visst en liten bloggpaus =)det har ju varit så underbart väder så vi har mest varit utomhus och på kvällarna har vi stupat i soffan när barnen somnat!

Är väldigt shoppingsugen just nu! Finns så mycket fint, både inredning och kläder, men det är inte den bästa tajmingen att shoppa just nu, vår "2:a" bil gick sönder för ca 2 veckor sedan och vi har klarat oss med mycket pusslande och underbar hjälp av mina svärföräldrar,(vi måste verkligen ha 2 bilar eftersom vi bor ca 1 mil från våra jobb och både buss och dagis är på en bit från vårt hus) men till slut så var vi ju tvugna att köpa en ny! Som om inte det var nog så hade vi lämnat in vår "1:a" bil för lite småsaker som skulle fixas innan besiktningen men det var tyvärr inte bara lite småsaker utan det visade sig vara flera saker som var fel så det är bara att punga upp med x-antal tusingar där =(
Det tillsammans med att vi ska bygga ut snart så gäller det att hålla i slantarna, men drömma kan man ju.




Ikea har en del fint till vår/sommar, denna fåtölj hade jag inte tackat nej till



Jag ser det vita myggnätet framför mig över en gammal järnsäng med massa kuddar på vår veranda som ska byggas utanför nya entren






Kappahl har en underbar kollektion just nu som heter Vintage Stories, massa fina kläder, men min favorit fanns inte med på internet det var en vit tunika med blå detaljer, underbar var den.

Nu ska jag lägga barnen sedan blir det nog soffan för mig med =)

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Hittade hit idag, vilken mysig blogg du har!
    Jag heter oxå Jenny och bor i ett rött hus med vita knutar:)

    Kikar gärna in här igen!

    Ha en mysig kväll,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt med bilen =( Vad var det för fel? Korgstolen från Ikea är ju jätte fin!! Skulle vilja ha korgstolar till ett matsalsbord :) Hi hi. Kram Pekka Puck

    SvaraRadera
  3. Hejhej! Vad kul att hitta hit, fint namn du har, hi hi! jag måste tacka för tipsen på kläderna, de va ju jättefina, måste shoppa...ha en fin helg!
    Jenny

    SvaraRadera